pondelok 16. marca 2009

Povíkendový tip na pár dobrých filmov

Víkend je veľmi milé obdobie v týždni. Človek sa snaží dohnať to, čo zameškal cez pracovné dni... aj tak to nestihne! Keď to všetko hodí za hlavu a pokúsi sa trochu zabaviť, nehryzie ho aspoň svedomie.

V nedeľu sa predsa nedelá!


Dovolím si teda niekoľko tipov na veľmi zaujímavé filmy.

Animal farm



Obľúbil som si knihu Animal farm od Georga Orwella, občas nazývaného aj Ďurko Orwellovie (človek sa občas čuduje, čo na tých fórach nájde). Pustil som sa do nej tak trochu omylom, ale neľutujem toho. Knihu som si už párkrát prečítal, dokonca v rôznych jazykoch.

Na ČSFD som zistil, že existujú 2 filmové spracovania: animovaný film a „hraný“, ktorý mi príde dosť skutočný.

Na internete som dokonca bez veľkej námahy našiel celý „hraný“ film po anglicky. Prajem príjemný zážitok z pozerania.

Metr-x a Metr-y


Niet nad študentské amatérske filmíky. Paródie obvykle nemám rád. Zvykne sa to príliš preháňať, až to nakoniec ani nie je vtipné. Metr-x ako paródia Matrix 1 je však iná. Dá sa na nej nasmiať takmer od začiatku do konca. Smiať sa hodinu a nejaké dobré, to je teda výkon! Filmík sa natáčal priamo tu, v Brne. Počas niektorých scén som dokonca tušil, kde sa to asi natáčalo — pomerne slušný výkon za polorok pobytu.

Videjko Metr-x si môžete voľne stiahnuť.

Metr-y je pokračovaním tohto vtipného diela. Nájsť link na stiahnutie bolo tak trochu umením, no našli sme.

Metr-y je omnoho dokonalejší, hlavne čo sa kamery a efektov týka. Tento filmík sme ešte nedopozerali (aspoň teda ja nie) - máme o zábavu na nasledujúci víkend postarané.

Za zasvetenie do tajov Metr-x a Metr-y ďakujem neckovi. Alebo to mi on nevravel? Kto si má pamätať s kým sa človek bavil konzultoval na prednáške z fyziky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára