streda 4. marca 2009

Naháňačka za Merlinom a Evou

Človek môjho typu občas pociťuje nedostatok možností programovať. Skladať jednotlivé kocky z lega na seba, vedľa seba... Dať možnosť svojmu osobnému géniovi, múze, vytvoriť ďalšiu veľmi užitočnú vec, ktorá nefunguje tak, ako mala pôvodne fungovať.

Včera ma to znovu posadlo. Poobede som mal dohovorené stretnutie s členom nášho teamu, aby sme sa pustili do projektu z IOS. Časovú deltu som radšej využil v našej nádhernej knižnici. Programovať s chuťou v tak peknom prostredí.. Mňam.

Uvelebím sa ku kompu a vidím tam prihlásenie do Windowsu. To teda nie, IOS sa robí na Unixoch! A reštartol som komp. Po chvíli mi dlhý reštart prišiel nejaký divný, pomohol som mu. Pekná čierna obrazovka, čochvíľa je tu Linux... Naskočili farby, vypýtalo si to heslo, naťukal som ho -- ono to nenašlo môj sieťový home priečinok! Zhrozený tým, či ma nejako omylom vyhodili zo školy a neunúvali sa mi o tom poslať maila, som si otvoril terminál. Symlinky na celý domovský adresár nefungovali. Uff, som ešte stále FIŤák.

Keď nejde Eva s Merlinom zamnou, musím ísť ja za nimi. Opustil som knižnicu a išiel do trochu menej pohodlnejšieho a rušnejšieho CVT. Vyberiem si jeden komp, naštartujem. Konečne som sa dostal do Linuxu. Pustil som sa teda do roboty. Najprv nájsť nejaký ten gEdit pre BFU (aby som vedel, kde v menu to je) a potom začať programovať niečo z projektu.

Pri prehliadaní menu, mi to nehorázne začalo sekať. Taká mašina a ono sa to seká! To nemôže byť pravda, veď nie som na svojom notebooku. Nuž čo, použijeme postup z konkurenčného OS - reštart a bude to (dúfam) fičať. No reštart bol zase nehorázne dlhý, niekoľkokrát timeout to merlin. On sa so mnou nebavil :-( A nedalo sa už ani prihlásiť.

Potupne som naštartoval windows a začal hľadať náhradné riešenie. Merlin neodpovedal ani na ssh, Cygwin bolo rozbité. Keď po vás chce, aby ste mu vytvorili /tmp, ktorý už existuje a po 2 použitiach príkazu cd už nemáte ani ls, tak to nie je použiteľné...

Po niekoľkých desiatkach minút sa to konečne dalo doporiadku. Mohol som sa prihlásiť a normálne pracovať. Konečne vytúžené programovanie....

P.S: Stretnutie bolo úspešné, skript sa podaril. Teraz už len zvyšné 2

2 komentáre:

  1. Pekne pozdravujem, zaujímavý blog, ale musím vytknúť jednu dôležitú vec, a to, že pre takého laika, ako som ja, je od druhej polovice text absolútne nezrozumiteľný...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jen jestli to nebude tím, že je to blog informatiků :)

    Josef Halíček
    http://www.halicek.cz

    OdpovedaťOdstrániť