utorok 27. októbra 2009

Leto u Červeného klobúka


Posledný pohľad na budovu, kde som strávil väčšinu leta. Moja brigáda sa skončila...

Všetko sa to začalo ešte v máji na dni otvorených dverí. Na súťaži pre pobavenie návštevníkov som sa dobre umiestnil. Dodalo mi to odvahu a skúsil som intern program u Red Hat. Moje prvé prijímacie konanie som prežil, ani neviem ako. Prebiehalo počas júna na 3 fázy (posúdenie CV, písomný test, ústny pohovor). S mojimi vedomosťami, schopnosťami a trochou šťastia som na začiatku júla nastúpil.

Začiatky boli ťažké :-) "Prečítaj si tieto dlhé stránky (tak trochu zastaralé). Nastav si toto, tamto." Po prvom týždni človek nevedel, čo bolo jeho úlohou. :-D Peer, kolegovia internisti, manažér - nejako to so mnou zvládli a zvykol som si na prácu ako Qualtiy Engineer. Po niekoľkých týždňoch začal ustupovať pocit cudzinca na návšteve. V kancelárií som sa cítil takmer tak dobre ako na koleji, doma (povedané s veľkým nadhľadom ;).

Iné prostredie otvára nové možnosti. Spoznal som kopu zaujímavých ľudí (dosť z nich žije v inom časovom pásme!). Používal nové technológie. Riešil nezvyčajné problémy (kde v okolí kancelárie sa dá najlepšie najesť? :-). Človek si z takejto práce odnáša jedinečné skúsenosti a zážitky.

Ideálne prázdniny postupne prešli do hektickej školy. Ráno som vstal, opustil izbu a vrátil sa za tmy úplne vyčerpaný (čas som strávil v kancelárií alebo v škole). Pokiaľ je človek poctivec ako ja a nechce zanedbávať ani školu, ani prácu, skutočne to dá zabrať.

A tak som to po 4 mesiacoch ukončil svoj Red Hat intership. Plný melanchólie odchádzam a spomínam... Ak sa podarí, budúce leto som späť v Červenom klobúku!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára