štvrtok 22. októbra 2009

Ako sa polo začal učiť C

Staré maily sú pecka! Človek nájde kdejakú volovinu, na ktorú tak polhodinku po jej vykonaní zabudol... Našiel som si jednu super veľkú!

Polo sa prvé dni na koleji nudil (áno, nechodil do Terča ani nechodil na jabber!). Stále ma otravoval, tak som mu povedal, nech mi napíše článok o tom, ako sa učí C. Chvíľa polovej prózy...




Jedneho krasneho skoreho rana, asi tak okolo 17:00 miestneho casu, ked vonku vietor zavyjal jak tisic hladnych elektriciek a oblakov bolo ako topanok vo vykladnej skrini tesne pred vypredajom, tu prinutil som sa ku studiu jazyka programowacieho C.

No ono studium je v mojom ponati pomerne relativne slovo, proste som napisal kus nejakeho zdrojaka, potom prisiel iyo a cele to zmazal a slo sa znova.

/* Je to velmi prijemny, trpezlivy a mily clovek tento iyo. */

Jazyk C je podla mojho nazoru z casti podobny PHP, z casti Pascalu, a kedze som sa s obidvoma uvedenymi uz stretol, sice len na ulici a velmi zbezne, myslim si, ze Cecko ako take by pre mna nemal byt nejak zvlast velky problem. Ono pri kazdom novom jazyku sa treba naucit najprv syntax, tak sa clovek vyhne najzakladnejsim chybam. Ked uz je syntax v malicku, vleti sa na prve "ozajstne" priklady a zlozitejsie prikazy, no a v tu ranu ja dojdem aj so vsetkymi mojimi znalostami, a budem kopat kanal az kym iyo bude ing. iyo, potom ho pozdravim ked pojde okolo a budem kopat dalej.


Poznamka autora: Iyo si tiez mohol vymysliet nejaku lepsiu temu na tento clanok, pretoze napisat nieco zaujimave a dobre citatelne o tom, ako som sa zacal ucit Cecko, je aj pre profesionala ako som ja, velmi nelahky oriesok. Mohol som sa napriklad rozpisat o prirodno-psychologickom paralelizme, teoriu ktoreho sme pekne rozvinuli na zdarnom priklade ploskuly plochej z Prna.

Alebo by som mohol zabit cas opisovanim bezneho stavu iyovho compu, a to by teda bol skoro nadludsky vykon, pac on tam ma mozillu s 50-timi tabmi, en plôch na ktorych su pospustane dalsie programy a dalsie mozilly a cele to neustale blbne a hadze ftipne hlasky, a do toho este vyskakuju oznamenia o pritomnosti niekoho na jabberi alebo na ICQ.

Takze sami vidite, ze su na svete aj ovela zaujimavejsie temy ako jazyk C, a mozte to usudit aj z toho, ze tato poznamka autora je rovnako rozsiahla, ako cely povodny miniclanok.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára