streda 29. apríla 2009

Deň v Red Hat-e 2009

Dnes sa v Brnenskej pobočke firmy Red Hat uskutočnil deň otvorených dverí. Vošli ste do červenožltej budovy, zdolali pár schodov (alebo sa vyviezli výťahom) a už sa Vám venoval nejaký ten chlapík v červenom klobúčiku. Týchto sprievodcov tam bolo dostatok – vy a vaši kamaráti ste dostali "súkromného" sprievodcu. Mohli ste sa poprechádzať po firme, nahliadnuť do jednotlivých kanclov a zistiť, kto čo robí, osobne sa porozprávať o nejakej téme. (Čo parta mladých, ešte nie úplne zameraných Ajťákov, nemohla využiť.) V bočných miestnostiach bol kumulovaný počet ľudí pri miniprednáškach o "najrozličnejších" veciach - od histórie kernelu až po QE.

Zvedavá duša zaplesala, keď dostávala obrovské miesto na najrôznejšie otázky (i keď pýtajúci sa boli často dosť nesmelí...) Takto som sa dozvedel napr., že v brnenskej pobočke môžete okrem Čechov, Slovákov stretnúť aj Brazílčana, Indov, ľudí hovoriacich arabsky. Najzaujímavejšia otázka bola - ako / kde získať ten pekný červený klobúk, ktorý mal každý sprievodca na hlave? Kúpiť si ho vyjde dosť draho (cesta okolo polsveta k vám niečo stojí), najjednoduchšie je vraj upísať si svoju dušu redhaťákom a s podpisom zmluvy ju dostanete ;)

Veľkým lákadlom pre srdce pravého informatika bola súťaž v chytaní bugov - do niekoľkých zdrojákov bolo zanesených niekoľko chybičiek, vy ste ich mali opraviť. Bugov bolo asi 12 (nepočítal som to), v programoch v najrôznejších jazykoch - C, bash, perl, python a v rpm-kách. Čo si myslíte, koľko by ste ich boli schopní vyriešiť za 40 min? Mne sa podarilo vyriešiť 7, bol som na poraji riešenia 8., ale čas vypršal... Kamarát bol o trochu lepší a dal ich 8! Je to tiež borec ;) V súťažiacej skupinke som nakoniec skončil 2. a moje úsilie bolo odmenené pre mňa veľmi cennou odmenou:

Moja výhra v súťaži - šiltovka RedHat

Priebeh DOD na Red Hate si zaslúži veľkú pochvaľu a nemám čo dodať... Ba! Už sa teším na budúci ročník :-)

Edit: Na nete sú celkové výsledky, v pondelok 4. 5. by tam mali pribudnúť aj správne riešenia.

Celkovo som skončil na slušnom, 4. mieste. :-)

2 komentáre:

  1. DOD se jim v RedHatu opravdu povedl, jen škoda, že jsem si na něj nevyhradil více času, do JBossu jsem se bohužel vůbec nedostal.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ondrg: Nedá sa s tým nič iné, len súhlasiť...

    Do sekcie JBossu som sa dostal, a bol som aj na mini-prednáške od chlapíkov z JBossu (aspoň si myslím, že to boli oni) o tom Quality Engineering.

    OdpovedaťOdstrániť